torsdag 5 april 2012

kommer man till blåkulla om man är sjuk?



Verkligen kul att vakna efter några timmars sömn och känna att, yes jag är sjuk...utsatt för puckobaciller, fryser och har ont i halsen och huvudet.

Kollade om jag hade feber, ja men tjena nästan 39 grader, å vad roligt NOT! Skulle klättrat med Ullis på fm, men det var bara att ställa in. Fanns inte en chans att orka uppför väggarna som i söndags.

Har legat i soffan, slumrat, zappat på tvn som bara visar skräp och snackat med syrran och gått till badrummet och knaprat alvedon. Fryser som sjutton och känner man mig så vet man att det inte är det vanliga.

Jag och Widar går hemma utan sockar, med öppna fönster och elementen neddragna till Mattes fasa. Han är den som fryser, går i sockar, tofflor, stänger fönster, höjer värmen och ligger under tjocka täcken. Men idag fryser jag som bara den...suck

Är skärtorsdag idag och Matte har lämnat Widar på dagis och åkt till jobbet. Men de kommer hem efter lunch och då får vi väl göra nåt påskpussel eller inte. Matte får nog ta med Widar ut på nåt bus, jag är inte så kul idag. Men införskaffade lite ägggrejer och pyssel igår så vi får se vad vi kan skapa.


Är väldigt skönt att vara hemma i helgen iallafall. Vi brukar ju åka land och rike under storhelgerna, men i år är vi hemma och tar det lugnt.

Mattes pappa kommer imorgon så Widar lär få en busig helg.Ska dock bli vidrigt väder imorgon med regn, snö och ishalka...Vet inte vart våren tog vägen. Borde emigrerat eller nåt.

Jag borde väl varit på väg till Blåkulla, men kommer man dit när man är sjuk? Hm det är frågan....

Vad gör ni av påsken? Familjehelg? Äggfrossa? Påskhare på besök? Gå påskkärring? Eller bara slappa? Eller varför inte göra som vi? Vara sjuka...suck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar