tisdag 8 februari 2011

Kamakazekaniner - Bunny suicide

Det finns två böcker jag älskar. När jag mår skit brukar jag ta fram dem och igår när jag röjde så hittade jag på dem igen. Kollade runt på nätet och visst finns det några bilder där också. Det är Kamakazekaniner och Kamakazekaniner- ännu mera död av Andy Reiley. Titlarna är häftigare på engelska, Bunny Suicide och Return of bunny suicide.

Om man dessutom vet att jag älskar gulliga kaniner och bunnys och får bryt när mina gossekaniner råkar ut för något så anar ni att jag har ett märkligt drag i mig. Men få saker får mig att skratta så mycket som hur dessa gulliga kaniner försöker ta livet av sig för att de inte står ut längre. Nedan följer beskrivning av innehållet och några bilder. Finns att köpa i bokhandeln!

Beskrivning:
Kamikazekaniner: små gulliga kaniner som helt enkelt inte står ut längre. En engelsk illustrerad humorbästsäljare som är den perfekta blandningen av Lilla Kanin och motorsågsmassakern. Aldrig tidigare har vi på detta klara och öppna sätt fått ta del av de mörkaste hörnen av våra små gulliga kaninvänners själsliv. Dostojevskij, Kafka och Beckett, huka er! Innan man läst Kamikazekaniner vet man inte vad riktig ångest är. Med en uppfinningsrikedom som skulle fått både Einstein och Nobel att blekna får vi ta del av en uppsjö av olika sätt som en liten kanin kan använda sig av för att ta livet av sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar