fredag 11 februari 2011

Seriöst, hur högt kan en bebis snarka?

Allvarligt så är den frågan helt seriös! Hur högt kan en bebis snarka? Hur högt kan en snuvig bebis snarka? Ja du, lika förbenade högt som en tjock karl på rygg.

Widar kan snarka ibland, det har han gjort sedan han var pytteliten, konstigt jag trodde naivt nog att bebisar inte gjorde det. Men ack vad jag bedrog mig. Den här lilla kroppen och munnen frambringar ohyggliga ljud. Ja, det visste jag väl i och för sig innan också efter alla skrikorgier vi haft sedan den 15 juni när vi kom hem. Men detta, en förkyld snuvig bebis som snarkar lika högt som en kille efter en kraftig lördagsfest och ni ska inte tro att det hjälper med att ruska lite. Icke så nicke.

Så tre cm från mina öron har jag en högljutt snarkande bebis som inget hellre vill än krypa nära på grund av att han är sjuklig och närhetslängtande. Till slut har man huvudvärk och skavsår i öronen vilket jag har nu. Jag hatar snarkningar, jag vill vanligtvis slå folk i huvudet hårt med en stekpanna då. Det kryper hysteriskt av irritation i mig när folk snarkar, för jag kan helt enkelt inte sova då. Men som tur är blir jag inte irriterad av Widars snarkningar, bara trött, får huvudvärk och ont i öronen och en viss nyfikenhet på vad en decibelmätare skulle visa.

Ibland undrar jag hur Matte står ut, jag snarkar tyvärr ofta också, har blivit värre med åren. Otrevligt milt sagt, men Matte sover oftast, bara när jag är förkyld eller riktigt trött så kan jag snarka så illa att han skakar på mig, eller hm under slutet av graviditeten. Då lät det nog inte kul...

Iallafall, Widar sover ju och det är bra och jag la mig på soffan en stund nu medan Matte ligger inne hos Widar. Men visst är det skumt, att en så liten kan föra så mycket oväsen? Ytterligare en sak de glömde berätta innan man fick barn....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar