måndag 29 november 2010

Myskväll i november

Har haft en gnällig dag med Widar som inte verkar vara helt hundra, hoppas bara han inte blir sjuk nu igen...

Men kvällen har varit schysst,  Matte kom hem tidigare i och med lite pappaledigt för att täcka upp min sjukskrivning och jag drog iväg för att käka middag med en gammal kollega och en fd praktikant. Blev en go kväll med goa människor, snack om allt mellan himmel och jord, mat och gott vin.

Vi åt på Chateau beirut i Majorna, har varit där förut och det var återigen bra mat till schyssta priser!

Var riktigt trevlig och jag kände mig rätt glad trots deppet innan och tomhetskänslan efteråt. Blir liksom ledsen så fort jag gör något kul och det roliga tar slut, som jag skrivit innan, energin går åt att vara ok och sedan är man så slut att kvar finns bara tomhet och ledsenhet. Skumt.

Men det var iallafall bra. Sedan skulle jag ta vagnen och det gick bra till jag kom till Brunnsparken och fick stå ute och vänta på fyran i ett iskallt Göteborg. Tog 17 min innan vagnen kom, svinkallt. När jag väl kom hem möttes jag av en gallskrikande Widar som nu äntligen har somnat. Något ät inte bra med lillkillen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar