måndag 22 november 2010

Petter- Hjärtats ensamma slag, texten

Hjärtats ensamma slag - Petter

Sätter in nyckeln, dörren glider upp
Allting e tyst, ingen röst skiner upp
Parketten knarrar, mina steg ljuder högt
När jag går genom hallen, känns som någon har dött
En dagboksanteckning du lämnat i lådan
ett barn som aldrig kom, sorgen som plåga
E det sant det som hänt pga broar jag bränt
För när jag rannsakar mig e mitt liv som ett skämt
jag grips av panik för jag är själv i det här
har svårt att se ljus i bara hell och misär
vem fan väljer det här, goda ord kostar inget
så jag säger dig nu, jag förvaltar dig i minnet
en del av mitt liv, som för evigt förblir
kanske saker förändras då allt har sin tid
men nu sitter jag här, både härjad och svag
natt blir till dag, allt jag hör är bara slag för

Allting e tomt nu städad och klart
på väg mot ett nytt liv men vet inte vart
fast i gamla takter precis samma fart
har förträngt allt det dåliga, jag minns bara bra
dina sidor, vårt sätt, symbios vi blev ett
för den hösten vi mötes va livet perfekt
problemfria stunder så långt från konflikter
men sanningen den finns där så fort jag blir nykter
ja sanningen den finns här, i väggar och rum
jag var ung och dum, vill säga nått men blir stum
för jag drog dig bakom ljuset i samband med ruset
nu är du borta för gott och jag står själv här i huset och

Mitt liv i backspegeln, blir tyst och förtegen
-allt som ekar e stegen
jag lämnar dom bakom mig och går därifrån
-slår igen dörren med ett dån
när tiden får luft under vingar och flyger
Försvinner allting som det som var tufft, inget svider
Nu jag går genom livet och tänker tillbaks
När jag satt i vårt rum och bara räknade slag för jag

http://www.goddamnit.se/2010/11/20/hjartats-ensamma-slag-video-lyricstext/

2 kommentarer:

  1. låtenverkligen ta på hjärtat <3

    SvaraRadera
  2. Värsta är att man kan relatera till sången. Men ack så jävla bra den är.

    SvaraRadera