lördag 12 februari 2011

Gräslig natt

Helt värdelös sömnlös natt och det är inte Widars fel, han har sovit hyggligt. Nä, jag är dunderförkyld och har ett surrande huvud, hostig hals, ja som ni hör är det ingen tvekan vems baciller jag fått...I allafall, jag kan inte sova alls när jag är sjuk, önskar att jag var som vissa som tar alvedon och sedan sover bort förkylningen eller magsjukan. Jag kan inte det, istället får man grus i ögonen, ännu mer ont i huvudet och svär över all skit på tv:n när man av och till slår på den. Killarna sover, lyllo dem.

Otroligt att Mubarak äntligen lämnade ifrån sig makten, nu hoppas man bara att Egyptens folk ska få den folkvalda regering de vill ha och inte hamna i händerna på makthungriga galningar.  Även om jag tycker att vår egen regering har fel på en massa saker så är jag genuint glad att jag lever i ett land där jag kan tycka det, blogga det och ändå fortsätta lördagen utan att behöva leva i skräck för mina åsikter. Men vilken kraft det finns i ett folk när det reser sig, rätt otroligt.

3 kommentarer:

  1. Det är ganska pinsamt hur lite jag vet om omvärlden. Känner mig ganska självupptagen. Har helt missat det här med Egypten..

    SvaraRadera
  2. Visst är det sjukt orättvist att inte alla människor kan få sova så där ohämmat ostört när de har feber och ont? Det borde ju vara en mänsklig rättighet att få sova sig igenom en förkylning så att den går bort fortare?!! vad är det våra kroppar/hjärnor inte förstått, som fått för sig att hålla oss vakna när vi behöver sömnen som bäst? Jag undrar...

    SvaraRadera
  3. trodde inte det gick att undvika C, är ju öpverallt. Händer så mkt nu.

    Ja du Mahlin det kan man verkligen undra. Om ändå hjärnan gjorde nåt produktivt med tiden så hade jag inte klagat, men det är ju bara vaken dötid!

    SvaraRadera