måndag 11 juli 2011

Bus, Mr Kinkis och vad är normalt mående en solig julidag med småbarn?

å kan man koka napp till frukost?

tja mamma, titta, jag är
ju glad en stund...
strax innan 2 tim kaos påbörjades

man blir töstig av
att vara ute och
hänga tvätt

man om man orkar kan
man ju spela på kastrull
locken...

å vispa lite

å busa järnet

och varför inte avsluta med
stekt larv?
Kollar man på korten ser ju dagen positiv ut. Kan dock säga att kameran låg på laddning under förmiddagsbrytet och uteleken. Men visst har det busats också.

Men nåt knas är det. Killen vägrar äta allt utom gröt, yogurt och välling. Det är skrik och kaos vad gäller annat. Hans humör är inte nådigt och han vägrar sova. Ikväll somnade han utmattad vid åtta och vaknade kvart över nio igen.

Emellanåt har han nog ont, det hörs på hur han låter och det ger sig med alvedon, men däremellan är det glad och busig baby kontra mr Kinkis och jag är världens mest arga bebis ever....Saker slängs så det dånar och avsett vad man säger så vägrar han lyssna. Hm är det inte lite väl tidigt för sånt här?

Kan kanske vara tänder på G, är en del bulor i tandköttet och förra kindtanden gav ju rejält med feber och annat för stackarn. Ibland längtar jag väldigt mycket efter att han ska kunna prata ordentligt så man vet vad som felas. Både han och jag blir ju trötta av gnäll och skrik och det är inte kul att se honom ha så svårt att komma till ro.

Dagen har nog annars varit rätt ok. Först nu framåt kvällen som jag fått värsta ångestpåslaget igen. Går fram och tillbaka och ibland undrar jag hur det var innan. Mådde jag så här, men hanterade det bättre? Kommer jag någonsin må normalt? Vad är normalt mående en solig julidag med småbarn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar