torsdag 28 juli 2011

Försök städa med en 13,5 månaders...puh

Halvdan natt, halvdan morgon, ja livet är som vanligt. Kan längta efter att få skriva, yes , vi har sovit en hel natt alla tre utan störning....

I allafall, i eftermiddag kommer Uffe och Elin och busar med oss. Bland annat ska det bli räkfrossa, aioli och vin, en västkustmiddag! Blir den första för i år, har inte haft någon räkfrossa på evigheter. Uffes förslag och då kom jag på att visst, det är ju skitgott, även om jag hatar att skala 59 000 räkor för att få till en rejäl räkmacka.

Widar gillar dessutom Elin starkt, särskilt sedan han fick Mumin av henne och Mumin lever ett hårt men omtyckt liv.

I allafall så innebär detta städning så vi kan ha människor här igen. Matte dammsög allt igår medan jag underhöll Widar så han inte är konstant i vägen. I går var dessutom första gången på 6 månader som vi kunde ha på dammsugaren utan att han fick ett hysteriskt anfall. De sista månaderna har han varit hysteriskt rädd för dammsugaren som han förr brukade somna till. I går var han fortfarande skraj och skulle vara nära, men viftade och skällde på den också. Rätt komiskt.

Nu på förmiddagen skulle jag hänga tvätt, plocka lite och städa badrummet medan Matte fixade annat.

Tänk er själva att försöka städa ett badrum och hänga tvätt med en ettåring som ska vara med i allt och dra i allt och riva ner allt i nyfikenhetens och hm hjälpsamhetens anda...

Jag anade ju förståss att det var mission impossible....Blev rätt mycket kaos i badrummet innan vi var klara och tvätten har jag nog hängt och hängt igen tre gånger innan Widar var nöjd och kunde låta sakerna vara. Kan tillägga att han har en massa kul leksaker, men det jag gör och det han inte får är naturligtvis mer spännade. Så fort jag vände ryggen till så var han där och jag flyttade honom tillbaka till hallen. Oroa er inte, rengöringssåpan var placerad högt upp hela tiden. Men han laddade för allt kul han kunde hitta på...

Ex toaborsten, blöjhinken, tvättmaskinen, torkställningen, klättra upp och stå i soffan och sträcka sig över kanten, datorn, datasladden, att försöka klättra upp på tv bänken och slänga sig mot tv:n...Japp, allt detta hann vi med på förmiddagen så nu ska vi ta på skorna och gå ut...


Widar ska leka och vi ska handla för kvällen. Så när folk tycker att det är väl bara att städa när man går hemma så kan de ju låna Widar ett par timmar...Blir inte mycket gjort ska jag säga när man måste jaga en tossig klättermus samtidigt....Inte kan man bli arg heller för han busler åt en...tokungen.

Toktrötta föräldrar och en tokpigg åring...jisses vilken kombo. Men det är soligt och varmt så kanske får Widar bada lite i eftermiddag igen eller så gör vi nåt annat busigt, i en miljö där vi slipper röjsågar från gatukontoret.

1 kommentar:

  1. Tänk att få hyra in en städfirma en dag, storstäda hela lägenheten.
    Vilken dröm

    Jag har alltid varit pedantisk, nu orkar jag inte se dammsugaren ens:)
    Här tar vi ett steg i tagen, har hänt en del som jag inte kan ta på bloggen.

    Min dotter har råkat illa ut, känns som vi aldrig hinner hämta krafter.
    Nu ser det ut som om vi ska få hjälp, det är sista kraft tagen nu.
    Varma kramar

    SvaraRadera