fredag 22 juli 2011

I mörkret undrar man lätt över meningen

Kan inte sova, men vad är nytt liksom...Alla andra sover sedan länge, tom Widar verkar hyggligt lugn i natt. Så vad gör jag för intelligent? Jo ältar och funderar medan ångesten rusar runt i kroppen. Vad ska man göra, vad är meningen, hur fasiken får jag ordning på allt, hur kass är man egentligen?

Ältar saker som man sagt, gjort, borde sagt, borde gjort och under tiden går minuterna, timmarna, dagarna, veckorna, tiden som är mitt liv. Meningslöst. Är så oerhört trött. Tar så mycket kraft att gå upp och försöka orka igenom dagen. Tänkte att om jag kämpar på så blir det bättre, inte sant? Men det blir ju inte bättre, eller? Biter ihop för att inte få totalbryt. Hur länge kan det vara så här egentligen?

Går nere på stan, ser människor prata, skratta, leva och jag undrar vad i hela fridens namn är det som är så roligt? Man lever och man dör, mer är det inte. Men så får jag påminna mig om att det finns mer, jag når det bara inte. I stunder kan jag nästan känna mig som vanligt.

Nä, skriver det inte för att få en massa tycka synd om, jag bara undrar över meningen och hur 17 man hittar mening och lite livsglädje igen. Det kan inte vara meningen att det ska vara så jobbigt att ta sig igenom en natt eller dag. Det kan inte vara meningen ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar