tisdag 12 juli 2011

feeling sad

Egentligen är livet ok förutom en ledsen bebis och allt elände som blottas på Karlavagnen på radio P4 ikväll som har fokus på beroende. Ett intresse och arbetsfält för mig, men hua vad mycket elände det finns. Många anhöriga som ringer, de har det inte lätt.

Missbruk, alkohol, droger och annat förstör så oerhört mycket. Folk far så illa i missbruket och människorna omkring likaså och alla har de varit små barn som Widar. Haft drömmar, hopp, längtan. Man blir ledsen. Ikväll blir jag bara ledsen. Vet ju att det finns hopp och att mycket kan förändras.

Har haft en intensiv dag på Liseberg med undenäsarna och sedan ett långt förvirrat snack på banken för att försöka reda upp en del med dödsboet. Det tog tid, vilka tossar jag träffade idag, kan konstatera att jag aldrig kommer bli kund i den banken. Nada förtroende fick man för den personalen. Märkligt hur okompetent man kan vara och ändå jobba?!

Finns inte mycket att skriva vilket egentligen inte är sant, har bla garvat så jag höll på att smäla av, blivit skrämd av en guldfärgad man, kramat kaniner, busat med barn och fått skavsår i öronen, men det får jag berätta mer om imorgon. Ikväll är Widar orolig och vaknar hela tiden, undenäsarna sover och jag är oerhört deppig. Blir en lång natt...tur att det finns radio och dator!

1 kommentar:

  1. Ja vad skulle vi göra utan denna livsnödvändiga teknik :)
    Kram på dig och jag hoppas du har en fin sommar!

    SvaraRadera