torsdag 25 augusti 2011

Holms hällar, Närsholmen och lita aldrig på en man och hans GPS!!!

Morgonpigg busWidar letar katter

kattmys

En trött Molly och Anders
skulle med på utflykt

Äh nu går vi sa widar

Vi drog till Holms hällar för
lunch och raukspaning

Barnstolar saknades, men Widar
satt fint vid bordet i en vuxenstol

delar av utflyktsgänget, Anders
syrran, Jennifer och Caroline

Vägen ner till Holm hällar området

Widar föreläste om raukarnas
uppkomst

En väldigt fin plats

undrar om man skulle klättra lite?

vi med havet i bakgrunden

rauk mästeren

delar av gänget

fikapaus i nån by, Widar hittade
såklart vatten

havet så vackert

på vägen hem från Holms hällar åkte
vi till Närsholmen som Caroline tipsat om

det blåste alldeles väldans

rejäl stenmur kring fyrbostaden



jag och widar

mitt ute i ingenstans, så vackert

ibland vill man vara cool

Närsholmen rekommenderas, inget folk,
otroligt vackert och en skön plats

trötta drog vi hem

och det var nu vi hamnade på kostigen
som Mattes GPS misstog för väg
Vi passerade Tjelvars grav

Det här är motorvägsformat jämfört med kostigen
vi åkte på. Både jag och Caroline mådde dåligt,
var början på feber och hostan dessutom
Vi hade en väldigt fin utflykt till Holms hällar och Närsholmen. Det blev också det sista riktigt mysiga vi gjorde för på kvällen låg jag och Caroline med feber och hosta och sen blev Widar sjuk.

Konstigt nog klarade sig Matte med lite hosta. Vad vi lärde oss på den här turen? Att aldrig lita på en man och hans moderna GPS!!!! Hade behövt åksjukepiller på vägen hem minst sagt. Anders och Micka undrade om vi var tokiga som åkte den vägen...

Bilderna är klickbara som alltid.

1 kommentar:

  1. jag lade upp filmklippet från grusvägen i min blogg just :) fy fan vad nära jag var att spy........

    SvaraRadera