lördag 20 augusti 2011

Lördagsmorgon i Vallstena och nä, jag är inte bitter

överspacad sjukling
Vi har en underbar morgon i Vallstena.

Jag och Widar har hostat hela natten och det slutade med att Widar hostade så han kräkte ner hela dubbelsängen vi sover i...fick vandra in till syrran i storstugan med alla vällingdränkta sängkläder.

Ute regnar det och det är stormvarning. Vi ska städa och packa i hostandets förkylningshelvete.

Mitt i allt ska vi göra något trevligt, nämligen åka till goa Rute stenugnsbageri, i ösegn så vi inte kan sitta ute och mysa. Äta underbart surdegsbröd med en hals som känns som ett uppsvullet sår som jag knappt kan trycka ner alvedonen i.

Livet är fullständigt lysande och nä jag är inte alls bitter på att solen skolkade under veckan och att vi blev tvärsjuka och på att jag inte ens orkat göra besöksjordgubbstårtan som egentligen är obligatorisk.

Klart vi har det bra också och vi har fått träffa goa syrran, Anders och sötaste Molly!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar