måndag 1 augusti 2011

Hopp för Afrikas horn

Mitt i allt otäckt som hänt i Norge och all annan skit som pågår i vår värld så pågår en fruktansvärd svältkatastrof som drabbar massor av barn och vuxna. Jag skänker till insamlingen Hopp för Afrikas horn och det känns rätt att uppmana fler att göra det.

Tillsammans med alla andra så kan det göra skillnad och jag gillar att olika organisationer går samman och hjälps åt för ett gemensamt mål! Blir dessutom ohyggligt illa berörd av alla dessa barn som far så illa, alla dessa bilder. Är oerhört tacksam över att jag lever där jag lever och att Widar kan äta sig mätt varje dag!

Vill du hjälpa till kan du gå in på organisationernas hemsidor eller på TV4 sida för insamlingen!
Kolla in sidorna nedan för mer fakta och info!
tv4
Läkare utan gränser
UNICEF
Rädda barnen

Du kan också messa eller sätta in pengar på pusgiro. Uppgifterna hämtade från TV4s sida.


Skänk 50 kronor:
Sms:a HOPP50 till 72900

Skänk 200 kronor:
Sms:a HOPP200 till 72900

Eller sätt in pengar på plusgiro 902001-7 eller bankgiro 902-0017 och märk talongen med "Hopp"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar