måndag 1 november 2010

Måndag, ny vecka, igen...vintertidsvecka

Första november, traditionsenligt grå och eländig dessutom en måndag. Jag och Widar ogillar måndagar. Natten har varit gräslig, en liten som somnar, vaknar, skriker, gnäller, viftar med armar och ben, rullar från sida till sida, blir rödmosig, skriker ännu mer, lugnar sig i famnen, sömnar till slut, läggs ner på sin sovplats, börjar vifta, skrika...osv  Matte och jag har försökt lugna så gott vi kan. Så har vår natt sett ut, båda Widar och jag är rätt trötta nu, men vi är uppe och ska åka och slöa med ett par kompisar och deras bebisar. Widar kommer nog somna i bilen= bli på bättre humör. Jag kommer sova i eftermiddag!

Händer inga stora saker idag och det är nog skönt för oss båda, åter till våra egna rutiner i vårt egna lilla hem. Jag har mycket att tänka på och Widar har mycket att smälta. Nu håller han på att somna brevid mig. Bra för då kan jag borsta tänderna i lugn och ro och fixa i ordning det vi ska ta med oss. Dåligt för det innebär att han kommer bli väckt när jag ska klä på honom overallen och sätta honom i bilbarnstolen...

Vintertid, är förvirrad tidsmässigt, tar alltid några dagar innan man är helt inne i rätt tid igen. Hoppas på lite uppåt humör efter måndagsmyset i Kungälv!

2 kommentarer: