onsdag 22 december 2010

Ledsen

Surfar runt på nätet och på bloggar och ser hur julstämningen har spridit sig. Hur det pysslas, bakas och hur alla bara myser och myser. Tittar trött på min egen verklighet, ingen julstämning här inte. Bara en enda stor ledsenhet, tomhet, gråhet. Som en stor känsla av ingenting...och en enorm trötthet, orkeslöshet.

Widars första jul, ville så gärna att den skulle bli mysig och fin, istället blir den fylld av deppighet och sjukdom och väntan på döden. Jaja jag vältrar mig i självömkan...

Men jag blir ledsen av att se allt mys för längtan är så stor, det är som någon form av julmysporr...*s* låter helt sjukt, sitter och kollar på det och önskar att vi hade en massa mys...Men här hänger inte ens julgardinerna uppe, ska göra ett ryck imorgon, ingen Rocky road är gjord, inga julklappar inköpta, och jag har varken ork eller lust...Jag gillar inte julen i vanliga fall, men i år är det onekligen värre än vanligt. Ser dessutom att det kommer bli sjukt dåligt väder att köra i när vi åker till Örebro igen under julen.

Men Matte och Widar kämpar på, Widar busar och Matte har griljerat skinka, vi mumsade julmacka och drack julmust. Men jag är knappt hungrig, i och för sig bra för då kanske lite av babyfettet försvinner från magen haha. Men allvarligt, jag är bara trött, trött, ledsen och tom. Blir inte många skratt då och julfriden lyser med sin frånvaro. Precis som den där John Blund snubben, jag undrar seriöst var han håller hus?!

1 kommentar:

  1. JB har svikit oss och sitter på den där jävla nattlampan till måne och skrattar åt oss!

    SvaraRadera