tisdag 28 december 2010

Tisdagen som gick

Vi tog oss igenom tisdagen, en skrikig jobbig kinkig tisdag som lättade lite när vi vid lunch tog oss ut. Jag och Widar blev bland annat fotade på the studio och vi köpte några bilder, men det är rätt dyrt så det blev inte så mycket. Hade som tur var lite presentpengar att ta av. Valde några kort framför att handla på rean. Så knapert är det nu att man tänker sig för och väljer vad man spenderar i avvaktan på FK´s beslut. Men jag är inställd på att det är kört trots nya intyg och ord som gör mig än deppigare.

Gud vad jag kan längta efter en riktig lön som droppar in den 27 varje månad. Jag måste börja jobba alltså för att leva på föräldrapenning eller som nu, sjukskriven utan ersättning innebär att livet är urtrist. Folk åker på resor, handlar myser, jag har idag spenderat min månads fickpengar. Men jag ska inte gnälla, jag valde och vi klarar oss ett tag till. Men nog fan kan jag undra hur FK resonerar. Men för all del, Sverige fick det  Sverige röstade in...suck

Widar är helt ur gängorna ikväll och vi befarar en förkylning, snyggt tajmat till nyår suck. Matte försöker få i Widar lite mat innan han ska sova, men det är svårt. Usch, blir tokjobbigt både för liten och oss om den lille kraken ska bli sjuk, man borde kunna trolla bort det.

Apropå sjukdom pratade jag med R idag, han kämpar på och lät för en gångs skull lite piggare. Blir både glad och orolig. Vet från tidigare att många blir lite piggare innan allt går åt skogen, men gud vad jag hoppas att vi iallafall ska få lite mer tid!

2 kommentarer: