fredag 1 juli 2011

I Karlskrona med nojjor och glädje i natten

Har precis lagt mig på sängen hos goa vänner i Karlskrona. Widar sover medan de andra sitter i vardagsrummet och snackar. Deras lille son sover också och jag borde sova så innerligt trött som jag är. Regnar sommarregn ute och bara det borde vagga mig till ro.

Har ingen bloggork, ingen blogglust, men ska rycka upp mig i helgen. Har inte mycket lust till något alls, men lugn kommer rycka upp mig. Händer en massa bra, spännande och fina saker den här veckan, har oerhört mycket att vara glad för, men kontrasten till mitt mående blir så stor att jag just nu mest är ledsen och trött. Oerhört trött och ändå detta konstanta vaknande.

Hur svårt ska det vara att sova? Att få lugn i sin själ och glädjas åt allt bra? Varför kan jag inte bara vara i det goa? Borde ställa ner mitt tanke och upplevelsebagage i farstun och ha kul ju! Men det finns annat som går med mig, som mörkt och jävligt hela tiden bidar sin tid och sticker upp sitt nylle närhelst det kan och snor energi och livslust.

Ingen ide att snurra vidare i tanken här, ska ju fira egentligen över beslut som fattats idag och drömmar som kan förverkligas. Men ikväll är målet att sova och sopa undan ensamhetsdeppighetsmörkerkänslan i själen och drömma fina drömmer för att vakna och ha kul hela helgen! Bilder och gladare tankar kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar