onsdag 1 december 2010

1 december, vinter och solen luras

Försöker komma i fas, går sådär. Liten har skrikit i natt, morgonmat klockan sex, han började med att skrika, fortsatte skrika. Somnade om vid sju, vaknade fem över åtta och vad har vi gjort sedan tror ni? Jo, vi gnäller högt alternativt skriker, vägrar äta mer än hälften av den vanliga mängden, vägrar sova mer än 10 min och så fort han öppnar ögonen så skriker han. Inget funkar, ingen feber, inga synliga tänder, magen funkar, men han skriker som attan. Ringde BVC, de hade ingen lösning, bara avvakta och ger det sig inte får vi åka in med honom.  Är helt övertygad om att han håller på att bli sjuk igen såvida han inte är gladare när han vaknar igen. Han har sovit en kvart nu med två skrikande uppvaknande, han är ju toktrött. Jag är toktrött.
Så här känner vi oss,
som en fallande bebis

Det är kallt ute, liten är som sagt inte glad, jag är inte glad, allt är skittrist och jävligt och den där förbenade solen hånar mig genom att se underbar och varm ut, men går man ut håller man på att dö och sinnet är så mörkt att det borde vara åska ute. Ha, det skulle se ut, sol, snö, massa minusgrader och humörsåska...
Var ingen bra dag igår, varken för liten eller mig, oro och elände. På sen eftermiddagen verkade liten må lite bättre iallafall så vi bakade lite pepparkakor, kommer ett inlägg. Gick så klart också åt hel-e, brände första plåten vilket jag inte gjort på säkert femton år. Man bränner inte pepparkakor liksom.... Slängde skiten och se där, julstämningen gick åt hel-e. Nåja, nog med gnäll. Ha en go dag därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar