torsdag 17 april 2014

skärtorsdag

Började dan extra tidigt för att hinna med en del privata saker mitt i dagen och sedan fortsätta jobba igen.Kände mig nästan klar och pigg i morse, men det höll inte i sig.

Allt eftersom dagen gick blev vädret sämre och orken likaså. Till slut var det ösregn och halva stormbyar och huvudet kändes mer och mer som ett jättedunkande så jag var rätt trött när jag åkte hem efter fyra. Var så trött och less att jag bara ville lägga mig på golvet och inte gå upp mer.

Men att krama på en go Widar som blev glad när jag kom hem värmde. Matte slutade tidigt idag och hämtade Widar som fick komma hem och ta helg lite tidigare idag. Är skönt för Widar som annars har lika långa dagar som vi har. Men han har verkligen klarat omställningen jättebra. Trodde han skulle ha svårare att gå från halvtid till heltid, men det har verkligen fungerat bra. Men det känns bra att han då och då får kortare vecka eller kortare dagar.


Kvällen har varit lugn, vi är trötta allihopa och det känns skönt att jag är ledig imorgon innan jag jobbar på lördag och efter lördag är jag ledig två dagar igen. Med andra ord ungefär två kortveckor. Inte fel alls.

Vill försöka hinna påskpyssla med Widar, måla, sy, läsa träffa vänner och försöka sova, är så trött, men sover ju som en kratta. Måste verkligen ta upp det med läkaren, funkar dåligt att jobba heltid och snitta sömn på tre timmar per natt...

Nåja, köpte nya Ottobre idag och fann en del syinspiration och jag är sugen på att leka med mixed media i helgen! Kan bli en bra helg särskilt som vädret ska bli upp emot tjugo grader varmt!

Funderar dessutom så mycket fram och tillbaka på vad framtiden ska innehålla, det är så mycket som måste bestämmas i någon form och det är en del kaos i huvudet. Så trött. Hade kanske behövt en uppiggande tur till Blåkulla?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar