måndag 14 april 2014

tror jag måste omvärdera människor för det här är otroligt...

Jag tror jag måste omvärdera människor! Jag som saknar tilltro till att det finns snälla människor, ärliga människor som inte bara tar det de hittar. Idag, på eftermiddagen så fick Matte mail från Spårvägens hittegods som han tidigare haft kontakt med och vet ni vad?

I mailet så stod att de hade fått in vår kamera, vilket för mig är helt jäkla amazing! Att någon människa har varit så ärlig att hen lämnat kameran till spårvagnsföraren som sedan lämnat in den på hittegods utan att någon av dem haft en tanke på att behålla en kamera, objektiv och minneskort värt nästan 14.000 kr vilket vi såg när vi letade efter nya produkter igår.

Hade väl redan släppt kameran, men det som var jobbigt var alla kort på minneskort. Men nu är allt tillbaka tack vare några medmänniskor som inte ens lämnat sina namn så vi kan tacka dem. Men ska sätta in en dagens ros i GP, visst finns det väl fortfarande en sådan rubrik i tidningen eller?

Är så jäkla glad och förvånad. Jag har ju ingen större tilltro till människor som gör det rätta, men nu måste jag alltså omvärdera mig!!Tack snälla du/ni som hjälpt oss få tillbaka kameran och kort från de sista månaderna i vårt liv!!!!! Tack för att du/ni gett mig en lite positivare syn på människor!
älskade kamera med alla sina kort kvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar