onsdag 20 oktober 2010

Barn och babybus

Elle och Astrid

Efter lunch igår så tog Matte över med Widar och jag tog bilen ut till en kompis för lite snack och fika. Hon fick en liten Astrid för en månad sedan idag, detta underbara lilla knyte, kommer knappt ihåg när Widar var så liten. Sedan har hon en go liten kille som snart är två och som har hur mycket energi som helst. Kan önska att jag också hade den energin. Vart tar energin vägen egentligen? När man var liten så for man ju runt och lekte och fixade en massa, idag är man toktrött av ingenting. Konstigt.

Sedan kan jag bli grymt impad av hur man orkar hålla koll på två småttingar samtidigt, jag är ju helt slut av Widar ibland och då kan jag ändå vila lite när han kommer till ro. Men har man fler barn är det ju fullt ös hela tiden. Det är imponerande hur man orkar fixa allt. Ludde visade en massa bus och bland annat var han grym på att hoppa studsmatta!

Vi fick avhandlat en hel del under tiden som Ludde busade och lilla Astrid ammade eller gungade i en urcool babysitter. Hon verkade verkligen gilla den!
Goaste stunden var nog när jag fick hålla lilla tjejen, hon kröp ihop på bröstet och man kunde sniffa i hennes lilla mjuka babynacke och känna de mjuka håret. Kan knappt fatta att Widar varit ett sånt litet knytt. Idag kryper han inte alls ihop på bröstet på en, han är alldeles för lång för det och han är en kille som helst står upp. Tänk vad fort det går.

Det var en go eftermiddag som gick alldeles för fort och efter en go fetaostpaj och diverse regnskurar fick jag packa ihop och ge mig iväg hemåt för kvällens aktiviteter och lite Widarbus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar