lördag 23 oktober 2010

Lördag i regn


Hade hoppats på att det skulle sluta regna, men icke. Hela förbenade dagen har det regnat, regnat och regnat. Man kan ju tycka att det skulle räckt med regnet som var i natt, men icke...
Men vi hittade barnmarknaden på Lutherska missionskyrkan, men det var rätt utplockat när vi kom vid lunch. Men vi såg andra som hade hittat en massa fina saker, blev lite avis.

Matte plockade upp ett helt set med skjorta, byxa och väst ur en ikeapåse, men det tillhörde ju kvinnan med IKEA påsen sa jag så Matte la tillbaka det. Men man kunde nog varit hemsk och tagit det då det stod precis under hängarna med kläder som var till salu så det såg ju ut som det var loppisgrejer, men så var det inte och nej, vi kunde inte med....

Men vi fick tag i en tomtedress och en massa sockar och några bodys för 100 kr. Coolast är nog Frölunda Indians body, det enda hockeylaget man kan hålla på i Göteborg, *s*. Så nu har Widar en IFK-tröja och en Frölunda- body, bara så han lär sig vilka sympatier han ska ha när det gäller sport...*asg*

Sedan tog vi vagnen in till Nordstan för lunch och köpte en underbar kanelbullebody samt skjorta och byxor till namnkalaset. Hade hoppats på att hitta det på barnmarknaden, men som sagt, vi kom försent. Matte hittade en fin skjorta och jag köpte ett fint armband till mig själv, bild kommer. När det var klart orkade jag inte mer så då åkte vi hem och skippade chokladfestivalen, det blir fler gånger.

Väl hemma har Widar busat, sovit och snackat och nu är vi inne på andra rundan av mat och bus. Snart dags för vuxenmiddag, lax i ugn och bulgur, sjukt gott.  Imorgon ska vi kolla på hus, ska bli jättespännande. Vet inte om jag vill bli kär i det för vi orkar väl inte flytta just nu och det fanns inget stall eller om jag vill åka en bit för att se något som är urkasst bara för att de inte fotat verkligheten...Hur som helst blir det en utflykt med brorsan och hans tjej som också sett ett hus som vi ska svänga förbi! Vi är dessutom billösa då Matte lämnat tillbaka Leicas tjänstebil, så vi är väldigt glada att brorsan ville ta en sväng med sin bil!

2 kommentarer:

  1. Fina kläder! :) Och jag hoppas att huset kan vara nått spännande!

    SvaraRadera
  2. det både hoppas och hoppas inte jag, tänk om det är The house...orkar inte flytta nu, men tänk om...ojoj

    SvaraRadera