torsdag 28 oktober 2010

Torsdag, vi lämnar Norge

Äntligen hemma i götet igen och nersjunken i soffan med en dunkande huvudvärk och en enorm trötthet. Widar sov så där i natt och jag sov ännu sämre och till råga på allt gick vi upp vid sex för att hinna med allt innan dagens Oslobesök.

Under ett par timmar var jag med på en utflykt. Sedan blev det lunch i Oslo innan vi körde hem och jag och Widar fick skjuts fram till porten, gissa om det var skönt! Har fått en del vila också vilket varit väldigt bra.

Vi har haft så bra dagar även om Widar fått bryt med jämna mellanrum vilket gjort att stressnivån ökat, men tack och lov har man fått hjälp av goa människor och stor del av tiden har Widar busat järnet. Har sett till att utnyttja min vilotid, är noga med det.  Men ikväll är det otroligt skönt att vara hemma och lämna över allt till Matte för en stund.

Men nu har Widar gjort sin första utlandsresa och det gick bra. Jag vet nu att jag fixar en massa logistik som man ska tänka på hela tiden och man vet ju inte hur en fyramånaders bebis ska reagera på allt. Han kunde ju ha skrikit hela tiden och då hade vi åkt hem tidigare.

Men tack alla goa människor för ett par jättebra och fina dagar trots regn och en del tandagnisslan!

2 kommentarer: