tisdag 26 oktober 2010

Tisdag i Norge

Vi är på utflykt med vänner, jag och Widar! I Hamar, en liten ort 15 mil från Oslo, vid en vacker sjö som jag inte minns namnet på. Vi äter god mat, kopplar av, busar, vilar, släpar barnvagn och packning, kollar på naturen och en massa annat. Däremellan är det vila och tack och lov finns det goa vänner som tar hand om Widar så jag får ta det lite lugnt. Han har ju inte hunnit till den åldern då man blir blyg än och det gör att folk också kan hjälpa mig även om de inte känner Widar så väl.

Vi åkte från Göteborg igår och i natt bodde vi i en stuga i Strömstad. Havsutsikt, pool för den som ville, jag skippade badet på grund av månadseländet som kommit tillbaka nu när kroppen kommit på att den inte är gravid längre. Vi mumsade pizza och kollade på den stora gula månen som lyste över den frostiga gräsmattan och snackade på ömsom svenska, ömsom norska. Trist nog funkade inte internet där så det blev ingen uppdatering.

Imorgon ska vi göra lite utflykter och ev en sväng till Oslo. Vi får se. Även bokat middag och besök i en domkyrka här som ska vara inglasad, låter helskumt, men ser väldigt fint ut på bild! Får se om kameran funkar ordentligt för då kommer det lite bilder!
Ha det så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar