söndag 31 oktober 2010

Vintertid

Vintertid ändrar inte Widars hunger, han vaknade som vanligt i natt och vi var lite förvirrad. Kändes som om klockan var mycket, men när vi kollade på den var den inte det. Efter att vi matat honom så kom jag ju på att klockan vridits tillbaka en timme...Inte underligt att Widar var hungrig, han hade ju egentligen vaknat senare än vanligt även om klockan visade "vanlig" nattmålstid.

Matte har blivit förkyld och ligger och hostar i vardagsrummet och jag brottas med sorgliga tankar efter gårdagens besked. Widar sover väldigt oroligt också i natt, om det är allt han upplevt eller om han också håller på att bli sjuk är oklart. Jag hoppas att det bara är intryck som måste landa och den här veckan som kommer är bara lugna fina rutiner som förskola och babysim och nån fika och en massa lugn så då ska nog bli bra. Funderar på om tänderna kan vara på gång för han dreglar stora pölar och idag försökte han gnaga av mig tummen så det kliar nog väldans i munnen. Tror Sophie kommer bli illa biten och gnagd på i veckan...

Vintertid, för trettiofemte gången i mitt liv och den allra första gången i Widars liv. Undrar om han kommer få uppleva en riktig vinter eller om det bara blir lite fjuttig snö och resten västkustregn, dvs regn från alla håll samtidigt? Ett halvår till sommartid, ett halvår av regn, mörker, snö, kyla, ishalka, kaos och en enorm längtan till sommardagar och sommarkvällar. Jag längtar bort, hade vi en massa slantar över hade vi tagit en solsemester, varför inte på Maldiverna? Men när försäkringskassan strypt utbetalningarna så har jag väl råd att åka till Partille med spårvagn...å vad 17 vill jag göra i Partille??!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar