måndag 25 oktober 2010

Nr 391 i kön

Ja, men tjena försäkringskassan, när jag äntligen kommer fram och får plats i kön istället för som i fredags bara uppmanas att ringa igen och igen så får jag köplats nr 391...Fattar ni?! Det är en himla tur att de iallafall lagt till servicen där de ringer upp när man registrerat sitt telefonnr. Kan ju inte sitta i kö i 390 nr.... Det är märkligt, för varje gång som jag ringer dit så är det fler och fler framför mig i kön. Beräknad kötid nu var 44 min, börjar ana varför klienter med kontantkort fick bryt när de skulle ha tag i kassan. Man är rätt körd med kontantkort, förut ringde ju inte kassan upp heller. Ofta blev det att man löste sådana samtal under besöken när man jobbade.
Får se om de ringer, för det är inte heller säkert ska jag säga. Widar är dessutom helknasig,gnällde och grät när han sov, vaknade för en stund sedan med ett illtjut och gnyr stackarn medan han sitter i min famn och försöker slumra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar