lördag 11 juni 2011

Lördag, en upp och ner dag

 Vaknade halv åtta imorse efter en väldigt orolig natt. Widar har vaknat och skrikit, varit rädd och asförbannad, sparkat och hållit på, även när han fick ligga i vår säng. Han är helt ur gängorna sedan vaccinationen. Men nu börjar det röda och svullna på benen äntligen gå ner.

Aströtta gick vi upp och möttes av ett mess från syrran på Gotland. De hade fått en liten flicka i natt och när vi pratade med henne så var hon förvånansvärt pigg. Amningen var redan igång och allt var bra även om syrran hade ont. Så otroligt skönt att allt gått bra. Var så skraj att något skulle strula till sig.

passande text på
bodyn, sover inte
jag sover ingen...
Så idag har jag varit på stan och köpt lite presenter som jag ska lägga på lådan. Skulle vilja åka över direkt, men de får säga hur de vill när de kommer hem från BB. Widar har nu fem goa kusiner och två sysslingar, släkten växer!

Men blir oerhört trött på mig själv. Är en glad och fin dag idag, men jag mår bara skit och går omkring och ältar värdelös skit och meningslösa känslor. Orkar liksom inte med allt, saknar viljan att vilja vara med. Det gör mig så ledsen. Matte är ute med Widar och Ronja är iväg med brorsans tjej så jag kan sitta och älta lite ensam. Orkar inte riktigt umgås. Hatar det, hatar att känna så.

I eftermiddag ska vi rensa i förrådet och se vad vi får ihop och vad man kan sälja på bakluckeloppisen mitt emot slottskogsvallen imorgon eller nästa sön. Beror på vad vi får ihop och orkar. Har köpt klisterlappar för att märka sakerna och påsar att lägga allt i.

När jag mår som jag gör nu vill jag bara slänga allt jag äger och har eftersom det känns meningslöst, men det är ju inte jag egentligen. Matte blir iallafall glad när jag vill rensa, han tycker vi har för mycket prylar. Min lösning är att vi ska köpa ett hus, men då suckar han och påstår att det också kommer bli fullt...då får vi väl skaffa uthus, förråd eller bygga till haha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar