fredag 17 juni 2011

Regnig fredag, röjning och annat

Hela familjen är lite sura på att det regnar ute...Började regna i natt, hade hoppats på sol och en tur till plaskdammen i Majorna eller en tur till havet, men det är bara att lägga ner.


Har dock rensat ut kläder mm till loppisen på lördag samt cd skivor mm. Ska åka ner till Andra långgatans skivaffär och göra oss av med många gamla skivor och cd skivor. Har bara sparat gamla godingar. Helst skulle jag vilja spara allt, men Matte muttrar om att vi inte har plats och vi kan inte ha saker stående i exrarummet om vi ska göra om det till Widars rum. Vore skönt att ha hans saker på en egen plats och få honom att sova i eget rum också.

Fast jag är lite kluven, ibland så är det väldigt skönt att ha honom nära. Men det kommer bli bra och lite mysigt att fixa med. Dessvärre så blir det Widars rum/gästrum vid besök då vi saknar ett fjärde rum. Längtar så efter ett hus, kollade Hemnet i går, men det är ju helt hopplöst....Jag fattar inte hur vi ska få till det?! Ska spela på lotto i helgen iallafall. Men det går egentligen ingen nöd på oss ju, det är bara det att man saknar vissa saker och jag är inte en stadsbo i själ och hjärta.

Nu blir det duschen medan Widar sover, han är nämligen hysteriskt rädd för duschen just nu...Lugnast att göra sånt när han sover. Sedan ska jag leta efter lilla kameran som försvunnit...suck. Jag är alldeles för virrig numera. Matte håller på att fixar lite med datorn och backupgrejer och sen ska vi ner på stan en sväng och på em blir det antagligen öppna förskolan en stund. Gruppverksamheten är slut för terminen, men de har öppet för alla ett litet tag till och Matte har ju inte varit där så jag tänkte att Widar kunde visa allt bus!


Ha det gott i regnet! Trots vädret så hade jag sjukt gärna velat gå på Metaltown som drar igång idag! Stan är full med hårdrockare och metalfolk! Vällde in i går med madrasser, sovsäckar, öl och musik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar