fredag 6 december 2013

Screentryck på Art Collage

I morgon ska jag på en två dagars kurs i Screentryck på Art Collage i Göteborg och det ska bli riktigt kul. Är jättenyfiken på hur det funkar och vad man kan göra. Vill kunna trycka både på papper och tyg, mest tyg för att kunna ha egna tryck på det jag syr. Så jag hoppas på att lära mig massor även om jag anar att jag kommer bli astrött.

Två heldagar i ett intensivt tempo för att vi ska hinna genomföra hela processen. Sedan har jag jagat runt hemma i förrådet och på stan för att få med alla saker man skulle ha med sig, så som maskeringstejp, tryckpapper, tyg, pennor, markers, linjal mm. Som tur är har den galna stormen Sven dragit förbi så förhoppningsvis så går spårvagnarna som de ska imorgon. Om ni är nyfikna på screentryck så finns en länk till kursen här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar