måndag 30 december 2013

Sömnlös

Tokig natt, kan inte sova trots att Widar med sin hosta sover hyggligt. Hela huset sover förresten, medan jag har varit vaken större delen av natten med ett rejält ångestpåslag. Helt galet. Inte resfeber, är ok med resan, den blir vad den blir och vi har varit där förut.

Utan ångest, gnagande, skrikande, pockande, krypande total råångest. Kommer inte till rå, hela kroppen är skakig och uppe i varv. Hjärnan går för högtryck, men den har fastnat i en loop så det är samma skit som går om och om igen. Att då intala sig att jag måste sova, måste sova gör ju alltsammans än mer omöjligt. Hjälper inte ens att höra litens andetag och att titta på hans lugna sovande ansikte.

Allt bara rusar i huvudet och kroppen så jag knappt kan andas. Funkar inte med musik, alfapet på mobilen eller något. Försöker fixa lite inlägg här med, men det är svårt att fokusera sig. Men måste göra något för att inte få totalbryt. Funkar ju inte att väcka huset eller ringa nån och väcka dem, vet förresten inte vad man ska säga, det är liksom inte förklarbart.


Tredje natten med minimalt eller ingen sömn och då blir ju ångesten seriös. Tankarna går ju på repeat, ja ni ser ju hur man upprepar sig....Snacka om meningslös text! Önskar verkligen att man kunde sätta hjärnan på ctrl+alt+del och bara få starta om. Eller att tankarna som rusar hade varit trevliga, snälla, lugnande, uppmuntrande eller lite vettigare! Undrar seriöst hur alla andra gör för att sova? Hela huset sover som sagt, utom jag...Vill också sova och vakna pigg, utvilad och happy!
ok, då vill jag sluta vara med i andras drömmar
och sova i lugn och ro!

1 kommentar: