onsdag 18 augusti 2010

Allt är så skört

Dubbel dag idag...började ju ok, sen ladda vi för en dag med bad och Visby och strax innan vi skulle iväg ringde min mor och berättade att min ena bror fått problem med bilen och kört av vägen och nu befann sig på akuten. Fick tag i min brors tjej som var med honom på akuten och försökte lugna oss och sig själv. Bilen var mos och brorsan hade haft grym tur. Nu återstår bara att se om det var hjärnskakning och eventuell en whiplash, tur i oturen. Men whiplash skador är ju inte att leka med heller, men vi är så glada att han faktiskt lever. Tänk så hemsk det varit annars, när vi lugnat ner oss så kommer ju tankarna på vad som kunde ha hänt. Har hela dan haft tankarna på familj och vänner, det är det värsta som finns att förlora någon nära. Ibland känner jag en enorm rädsla för att något ska hända Widar, hur överlever man sånt? Just att allt är skört och att vi tar allt så för givet. Nils Ferlin som är en favorit hos mig sätter ord på det;

Vårt liv är en vindfläkt, 
en saga, en dröm 
En droppe som faller 
i tidernas ström 

Den skimrar i regnbågens färg 
en minut 
Brister och faller 
och drömmen är slut 

Nils Ferlin



Får påminna mig om att ta vara på det vi har här och nu! Fanns med i tankarna när jag såg solen gå ner i ett läckert färgspel vid Visby hamn.  
Ta vara på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar