tisdag 10 augusti 2010

MVC och funderingar

Så var det dags för återbesök för att se om man överlevt förlossningen och kroppen har återhämtat sig. Släpade med mig Widar och naturligtvis så var besökstiden på hans mattid så vi fick pula i honom ersättning innan vi skulle in till barnmorskan. Där fick Widar beundrande blickar och kommentarer och som den lilla luring han är så uppförde han sig exemplariskt hos barnmorskan. Givetvis började han skrika när vi gått därifrån...

Var iallafall skönt att få höra att kroppen återhämtat sig och att man kan börja träna lite försiktigt igen så nu får vi se om vi får tag på nåt gym som har pass som funkar. Är rätt sugen på det för även om jag gått ner nästan alla kilon jag gick upp (gick upp 13kg) så är magen alldeles degig och det är grymt störande...

På återbesöket roar man sig bland annat med att prata om hur förlossningen gick osv och jag berättade och vi kollade i journalen. Oj vad fort det gick sa barnmorskan, ja jag sa ju det redan innan i och med att syrran födde i bilen och det gått fort för vår mamma. Ja men det var ju ovanligt tyckte hon. Dessutom så undrade hon om jag ville ha barn igen...NÄ inte nu inte utbrast jag, ja men det låter ju som om det bara var jobbigt inte hemskt när du pratar om det sa barnmorskan. Hm de första veckorna kunde jag inte tänka på det utan att börja lipa...så nä inga barn den närmsta tiden särskilt inte som Widar är en kinkig kille som inte sover....Dock så är mitt blodtryck tokigt och jag har varit/är inte helt ok när det gäller hormonpåverkan så några piller fick jag inte så nu blir det att överväga andra metoder. Fick diverse broschyrer, kan ju säga att barnmorskor gärna delar ut broschyrer om allt möjligt.

När vi kom ut från bvc så sprang vi på en kompis som ska ha barn om en månad, så skoj när man inte setts på ett tag och vi ska nog satsa på en fika när vi är tillbaka från gotland =) Såvida hon inte är på BB, man vet ju aldrig vad som händer. Dessutom fick jag 15 min paus så jag hann äta en lunchmacka då Widar somnade i barnvagnen, andra gången på 8 v som han somnar själv =) Synd bara att han vaknade så snart...

Ikväll är det packning som gäller och förhoppningsvis sömn. Hoppas ni får en go kväll =) Har ni tid så börjar ju Göteborgs kulturkalas ikväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar