torsdag 26 augusti 2010

Pengar in-pengar ut

Torsdag och vädret får väl klassas som ok. Jag är toktrött, även om resten av familjen sovit hyggligt så somnade jag inte förren efter sju och nio ringde klockan för att hämta tvätten. Matte fixade tvätten men jag kunde inte somna om. Förmiddagen har gått med matning, blöjbyte och lillens sovstund. Jag har sett kassa morgonprogram, Våra bästa år, och annan skit på tv:n. Varför är det inget vettigt på tv:n?
Jaja när allt är så trist så var det bara att ta tag i något ännu tristare, ekonomin. Det är grymt vad mycket sämre den blivit sen jag började vara hemma. Jaja till viss del får vi skylla oss själva när vi inte tar ut föräldrapenning för alla dagar i månaden, vi tar 4 dagar i veckan vilket innebär att jag får mindre än halva min lön efter skatt. suck.
Välanvänd
Men nu är iallafall alla räkningar betalda och lite överfört till reskontot, vi drömmer ju om nya zeeland nästa vinter. Jag längtar så jag kan dö. Men det är så magert, förut har vi snabbt fått ihop pengar eller jag har kunnat shoppa lite utan att tänka mig för, nu måste jag planera ordentligt och impulsköpen lyser så gott som med sin frånvaro. Hm kanske bra det. Tänk när jag var yngre klarade jag allt på 3000 i månaden, det täckte hyra mat ev shopping och fester samt lite ridning. Men man gnetade med allt då. Det är onekligen lättare att vänja sig vid mer pengar än tvärtom. Jahapp det får väl klassas som dagens i-landsproblem, vet ju att jag inte ska gnälla, vi får i allafall allt att gå runt och tom spara några kronor och det är det långt ifrån alla som kan i dagens läge. Gnäller mest för att skillnaden är så stor. Pengar in, pengar ut samma sak varje månad. Skumt hur vi håller på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar