måndag 30 augusti 2010

Barnmarknad...

Har lärt mig något nytt, innebörden av barnmarknad. Smaka på ordet, barnmarknad. Vad tänker du på? Jo naturligtvis en marknad av barn. När jag åkt förbi sådana skyltar, vilket man gör ibland som icke förälder, så har jag flinat för mig själv och undrat hur 17 man kan sätta upp såna skyltar. Sälja barn på en marknad liksom. För vad jag vet så är det förbjudet... Hm ska inte skämta om människohandel för den är tyvärr en avskyvärd verklighet som finns för vissa. Men visst är det konstigt att man kallar det barnmarknad när man säljer barnsaker och barnkläder, inte barn. I allafall så fick jag en genomgång av nyttan av dessa och vilka fynd man kan göra så nu är en lördag i september och en lördag i oktober spikade för detta. Kan man köpa leksaker och kläder för småsummor så är det ju toppen, dessutom blir det ju miljövänligt när man återanvänder sakerna!
Inte till salu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar