söndag 29 augusti 2010

Dessutom

så undrar jag om bebisar drömmer mardrömmar och iså fall om vad?!  Widar somnar till, vaknar gallskrikande och detta upprepas alt skriker till helt hemskt en gång och sover vidare alt gråter i sömnen. Vad 17 kan en bebis drömma för mardrömmar, finns väl inga andra människor som blir så omhändertagna för minsta lilla. Eller drömmer han om att Dr Browns nappflaska slutar släppa fram ersättning, rymmer eller ve och fasa växer till jättestorlek och jagar honom? Se det framför er, en springande jättenappflaska....

Jaha nu äter Annika Jankell hundkakor också för att de smakar gott(!) och är förvillande lika människokakor...bara att konstatera att fyran inte har nåt vettigt att presentera i sitt morgonprogram.

Åter till Widar, e andra mardrömsförslag att mams och paps försvinner, isåfall är det ju lite hemskt. Eller är det bara det att vi inte kan fixa minsta lilla önskan på en gång? Eller att hans speldosa slutar spela, att L tar tillbaka sitt babygym eller att världen ibland är ond och grym? Eller att mamma och pappa försöker sjunga för honom, iallafall min röst borde skrämma de flesta...Jag hoppas det försvinner iallafall för emellanåt så låter det som mardrömsskrik iallafall och jag vill ju bara att han ska sova gott!
Tänk om skallran försvinner när jag äntligen begriper mig på den.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar