söndag 22 augusti 2010

Ridning, Rute och kräftskiva

På fredag morgon stack jag och Micka ut med hästarna medan Matte och de andra åkte till stan och sen till bad med småttingarna. Vi red en rejäl långtur utmed havet och ett gammalt kalkstensbruk och njöt av hästarna, solen och att bara vara en stund!

Micka på Diana vid havet
Jag på Flisan


Efter ridturen och efter att vi spolat av hästarna drog vi till Rute stenugnsbageri. Börjar bli en tradition på somrarna, vi rider och sen blir det ett brödfat i Rute. Helt underbart surdegsbröd. Kan rekommenderas och dessutom blir man sugen på att sätta en egen surdeg.



På kvällen laddade vi upp med kräftskiva för att avsluta semesterveckan. Vi dukade upp i huset som syrran och Anders håller på att renovera och fixade fram kräftor, räkor (jag äter inte kräftor), västerbottenpaj, diverse drycker, ost och kex och en massa annat gott och sen mumsade vi loss. Till min extrema förvåning så somnade Widar liggandes i liften medan vi käkade. Helt otroligt.
Matte och Widar
Anders i storstugan

Vi fick en go avslutning på veckan med en hel del skratt och mys. Blev så mätta att vi knappt orkade med saffranspannkakan som vi hade till efterrätt. Onekligen den lugnaste skivan jag varit på men det var rätt skönt att vakna lördag morgon och må bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar