måndag 30 augusti 2010

Utslängd till gästrummet....

Nyss kom Matte hem. Förvånat undrade jag vad han gjorde här, han mumlade nåt om att han inte hade parkeringspengar...Jag tänkte i två sekunder att vadå han har ju tankkortet...sen kom jag ihåg....att jag är anledningen till att han för tillfället inte har något tankkort, inget bankkort, jobbkort osv....
I torsdags när jag skulle på möte i stan så la jag fram min plånbok och annat på byrån i hallen. Sedan packade jag ner allt och gick. På byrån låg även Mattes plånbok....

Jag gick på mitt möte, var borta ett par timmar och ringde sen hem och undrade om Matte och Widar skulle komma ner. Matte undrar om jag sett hans plånbok, ja den ligger ju på byrån. Nej säger han. Han har letat igenom lägenheten och bilen och sen spärrat alla kort eftersom han har jobbkort, tankkort och andra kort som det skulle kunna bli tokigt med...Han trodde han hade glömt den på ica efter att vi storhandlat under gårdagen....Jag kollar i min handväska och vad ligger där om inte hans plånbok....Jag har inget som helst minne av att jag tagit med den, har under 10,5 år aldrig plockat med mig hans plånbok och jag har i det här läget inget som helst minne av att jag skulle tagit med den...suck

Nu har jag en lugn sambo som lugnt konstaterar att då behöver han inte beställa nytt körkort, han har precis bytt liksom. Hade det varit jag så hade jag varit hysterisk, blir det om jag lägger bort nycklar och plånböcker...

Tilläggas kan att jag tidigare på dan försökt mata Widar med en Dr Brownflaska som ej var ihopsatt med alla delar varför allt började läcka ut och jag stirrandes på flaskan som ett fån undrar varför den inte funkar....?
Behöver jag säga att dessa missöden var anledningen till att jag hamnade i gästrummet för lite intensiv sömn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar