lördag 28 augusti 2010

Inget blir som man tänkt

Såg att vi hade en massa planer för fredagen i morse. Blev inte mycket av det, alla var aströtta så vi segade hemma, vek tvätt, röjde undan och stirrade på regnet som vräkte ner under eftermiddagen. Skipade NJR och var sjukt glada för att Widar somnade på egen hand på kvällen, vaknade vid elva och ville ha mat och somnade om igen efter en halvtimme. Måtte han sova i natt!
Trött
Så vad gjorde två trötta föräldrar då? Jo fixade lite käk, lax med bulgur, sjukt gott. Lite tokigt med rödvin till men rödvin e alltid gott så det smakade bra med ett glas. Blev bara ett då huvudet gjorde sig påminnt.
mums
För att skapa lite action så hyrde vi lite film och fixade en påse godis, sockerkickar är inte att förakta i ett familjeliv. Såg bland annat Case 39 som handlade om en socialarbetare som tar hand om en flicka där sjuka saker händer. Skruvad film som ger ytterligare en anledning till varför man inte ska blanda arbete och privatliv. Men första filmen på säkert tjugo år då jag var tvungnen att blunda innehåller en scen med getingar vilket jag tycker är sjukt äckligt. Kan se vilken skräckis rysare som helst men en getingscen är för mycket. Nä tacka vet jag Saw filmerna, Fredag den trettonde, Terror på elm street, The ring osv!
Nu sover Matte och jag är vaken och ser på Twin Peaks, har missat några avsnitt. Tänk när man var yngre så älskade jag den serien och jag gillar den fortfarande. Funderar på att beställa hem boxen samt True blood 2an och Solsidan =) Vore betydligt bättre än allt skräp som går på tvn. Hm blir en sväng in på cdon tror jag. Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar