tisdag 31 augusti 2010

Dagen som gick

I solen, ser rätt pigg ut va?!
Innehöll en hel del! Matte börjde jobba igen och min och Widars förmiddag innehöll de vanliga bestyren och en blandning av skrik i olika tonarter och lite lek och leenden. Han har kommit på att man kan slå spökena i babygymmet och skälla ut tummenmobilen i barnvagnen. Vid lunch skjutsade Matte oss till öppna förskolan där vi var på infobesök och trots att jag är skeptisk till att sitta och dutta med andra föräldrar så får jag nog medge att det verkar schysst och kan nog vara bra för både mig och Widar. Var en go känsla där och det är viktigt, sen får man väl se.

När vi var klara så var Widars tålamod slut och han roade sig med att skrika medan vi travade till BVC för vägning och jag passade på att mata lillkillen som blev lite gladare av det. Han växer och frodas kan man säga även om baken är så smal att byxorna håller på att trilla av.

Tigerpyjamas HM
  För att kompensera det roade vi oss med lite shopping på eftermiddagen. Det blev som alltid numera prylar till Widar trots att jag egentligen skulle handla till mig själv.

Men jag fick med mig en schysst kofta från HM till mig själv, känner på mig att den kommer bli en stor favorit i höst. Älskar hästmönstret!

Kofta HM

Annars gick vi mest runt i stan och tittade på folk. Studenterna är tillbaka i stan och de är överallt på gott och ont. Men lite kul är det att titta på alla nollningsuppdrag som pågår.

Ikväll har vi varit hemma och tagit det lugnt. Jag har gosat extra mycket med Widar eftersom jag ska vara iväg ett par dagar med start imorgon. Under tiden är Widar hemma med Matte som är ledig medan jag har lite annat inbokat sedan länge. Dock oerhört nervöst att lämna dem hemma trots att jag vet att Matte och Widar fixar det bra. Är bara jag som nojjar. Trodde inte jag skulle tycka det skulle vara svårt att lämna men det är det!  Är ju egentligen inte konstigare än när Matte ligger ute på jobb och jag har varit själv med Widar. Men det känns hualigen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar