onsdag 18 maj 2011

Hosta, lufta rumpan, äcklig upplevelse och hål i taket, spännande onsdag

Widars förkylning har utvecklats till hosta, skitkul. Blir väldigt mycket sömn då...suck
Men vårt hål i kökstaket ska lagas idag, kom en kille för en stund sedan och kollade in allt och nu skulle han hämta material och fixa det, känns bra för jag är trött på att höra grannarnas steg och badrumsaktiviteter. Det hörs väl när allt som är emellan är ett tunt golv och rör. All isolering och vårt tak är ju borta. Ska bli skönt när det är klart, allt tar ju en evighet jämt.

Nu kommer något äckligt så skipa läsandet om ni är kräkmagade.
Widar hade en röd babyrumpa och enligt konstens alla regler ska den då luftas, dvs ingen blöja. Detta är något man försöker tajma då barnet gjort sina behov och sålunda bör klara sig en stund utan, eller ja det kan man iallafall luras att tro.

Jag bytte en läskig blöja och tänkte att ja, då kör vi en luftning. Widar gillar att slippa blöjan och huden också så alla var nöjda i två min. Sedan kom pink, igen, igen och igen och när jag torkat upp det gjorde han nr 2. Så läbbigt. Detta är anledningen till att jag inte har en hundvalp, hatar sånt. Nu var det bara att städa upp och Widar såg stolt ut och han hann tom använda pottan lite. Så det var inte helt galet, men fy 17 alltså. Vet att det finns människor som gillar att leka med nr 2, men i min värld är det så äckligt alltså.

Resten av dagen går till hjärnskrynksmöte och grillkväll, blir bra tror jag. Matte är hemma och busar med Widar också och det är inte fel. Men nu ska vi ut i verkligheten innan Widar river lägenheten och hantverkarna får mer att laga. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar