måndag 30 maj 2011

Norrmänn och svenskar kan umgås!

Har haft en rolig och mysig dag även om man måste koncentrera sig för att fatta all norska och ha regnkläder för att regnet öser ner i Bergen. Är toktrött så det blir kort. Hotellet är helt ok, jag ligger på rummet med min nya sambo och vi ligger i varsin säng och bloggar, rygg mot rygg. Lugn Matte, ingen kroppskontakt här inte...haha.

Har pratat, käkat kinamat, druckit gott vin och varit uppe på häftigaste utkikspunkten i Bergen. Blev inte linbana utan bergbana upp till toppen, riktigt häftigt. Kommer ni hit så måste ni åka upp. Det enda trista var ösregnet och att min kamera la av helt. Men Viktoria fotade järnet så det gick bra. Var kaos med biljetterna till banan, men vi kom upp och ner till slut.

Kan konstatera att norrmän och svenskar återigen är en schysst kombo. Har blivit en himla massa skratt och tokigheter, men också intressanta snack! När man träffas efter en tid så minns man liksom varför det är så kul med att ses och att det egentligen blir för sällan. Sedan är det schysst med utflykter och fotomöjligheter. Hade varit en otrolig kväll om vädret varit bättre. Saknar dock Widar och Matte, kommer på mig att fingra på halsbandet hela tiden och längta. Ringde hem ikväll och hann prata ett par minuter innan Widar vaknade och Matte fick lägga på. Hoppas kvällen blev lugn ändå!

Bildern är som ni ser Viktorias, mina kommer upp när jag har min kamerasladd igen. Tack tjejen för bilderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar