söndag 22 maj 2011

Seriöst, min hjärna funkar inte längre

Alltså, har lite saker att skriva och få färdigt. Privat, med R och annat som jag tycker är kul, men svårt. Tämligen krävande saker som behöver både ord, bilder och strukturerade tankar. Som kräver att man kopplar samman praktik och teori, samt har en röd tråd så att andra människor kan förstå.


Men min hjärna har tydligen lagt av något så fullständigt. Kollar på artiklar mm och ska skriva ner lite och jag får gå emellan hela tiden då hjärnan kommer ihåg max 3 ord i ett par sekunder. Det är fan sjukt. Först kan jag inte koncentrera mig och läsa och fatta vad jag läser. Sedan kan jag inte överföra det till min text och föra ett resonemang kring det.

I vanliga fall är jag både läs och skrivkunnig och har ett hyggligt minne och kan föra hyfsade resonemang även om jag har svårt för att vara stringent. Men nu alltså, jag vet fan inte vad det är frågan om. Mammahormoner, depressionsstuk eller mediciner, eller har min hjärna bestämt sig för att fungera på max 5% eller vad är det frågan om?
och den stora frågan:
Hur 17 blir jag som vanligt?????

Tips? Råd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar