tisdag 17 maj 2011

Sorgligt

17 maj är inte bara Norges nationaldag och en vanlig tisdag. Det är också två månader sedan Ragnar lämnade oss. Många tankar, ledsna tankar.

Har kollat på gamla foton och läst gamla mail idag. Ibland ler jag, ibland blir jag så ledsen. Ledsen över saker som hänt sedan dess, ord som gör illa, men man kan inte bestämma över andra. Kollade i minnespärmen, den får en egen plats.

Alla tackkort för begravningen är skrivna, för ett par månader sedan visste jag inte ens att det fanns sådana. Snart fyller Widar år och en av de saker vi pratade om på slutet var att han ville vara med då Widar skulle fylla ett. Tror att jag hoppades att han skulle få vara hos oss så länge åtminstone. Men jag tror att han vakar över Widar från en annan plats. Känns som en bra tanke.

2 kommentarer:

  1. Hade hoppats att det kommit något med posten igår som kunde glädja dig... Kram

    SvaraRadera
  2. Helt övertygad om att han vakar över er och medverkar i er vardag. Det känns iaf bra att tro att det är så med våra nära och kära. Kanske visar han er med små tecken små småningom att han är där ibland... *kram*

    SvaraRadera