onsdag 18 maj 2011

Sjukhus, ballonger, operationsplanering, oro och en långsvansad busapa


I går var vi på Drottning Silvias
barnsjukhus för undersökning.
Widar hittade en gunghäst som
han gillade

Vi träffade en Nalle Puh polis, en björn
och en långsvansad busapa


Det blev en massa lek innan
läkaren kom.
När läkaren väl kom efter en del väntan, som alltid på sjukhus så var hon lika trevlig och effektiv som sist och konstaterade tyvärr att det blir operation. Bra för Widar, och det ska inte vara så farligt, men jag blir sjukt skraj.

Widar såg så söt ut att han fick
en cool ballong av pojken som
var på undersökningsrummet
innan oss. Hur snällt
var inte det?!!






Det blir ju sövning, operation, uppvack och sår som ska skötas och även om de försökte lugna en då de gav en information så säger de ju också att det kommer göra ont och att vi ska följa ordination när det gäller smärtstillande.

Min lilla tossevosse ska sövas och opereras i juli och det gör mig livrädd. Som tur är tar Matte det hela mycket lugnare och Widar gillar ju alla leksaker på sjukhus så han bara skrattar.

Efter läkarbesöket fick vi rulla till operationsavd för information och tidsbokning och även om jag är skraj så verkar personalen go. Det känns ändå bra och vi vet ju att det är för Widars bästa och vem vill att han ska få problem och riskera bråck mm. Men skraj kommer jag vara, skitskraj och man vet ju hur jävligt man mår efter en operation ju och han är ju så liten.

1 kommentar:

  1. Stackars dig Bea. Widar kommer fixa operationen galant. Men att stå bredvid som mamma, är inte roligt. Jag vet, jag gjorde det nyss! Ni fixar det tillsammans!

    SvaraRadera