måndag 16 maj 2011

Minns sista dagen i Paris

Vi rullade ut sent på
förmiddagen efter lite
sovmorgon.

På serveringarna åt folk
brunch

Parken var inhägnad och grindarna
var enorma med förgylda
detaljer

Parken

Statyer finns det gott om

På det här lilla cafet och
bageriet skulle jag handla med
kort. De hade en minigräns vilket
de försökte förklara på franska...
jisses vilket kaos. Slutade
med att jag kom ut med fika
för 8.9 euro, gränsen var 8 euro

Widar försöker ställa
sig upp

Köpte en underbar baugette,
maccarones och choklad
ecclairer, mums

Widar ville ha choklad
ecclairen

Widar

helt plötsligt vällde det in
barn i alla storlekar...en skola
skulle ha gymnastik i parken

I parken låg en lekplats med
massor av sand, Widar älskar
sand

Han hittade några franska små
flickor som ville leka med
honom, han var synnerligen nöjd

Intill lekparken blommade
rosorna

När vi skulle gå hem gick vi förbi en massa
fina annorlunda hus, bla detta.
För en vecka sedan satt vi alltså i en solig park i Paris och njöt av ledigheten. Idag sitter vi i soffan hemma i Göteborg, Widar är sjuk och jag är toktrött. suck. Men minnena är fina!

1 kommentar:

  1. Jag blir så grymt sugen på att resa bort en sväng när jag läser dessa härliga inlägg!

    SvaraRadera