tisdag 27 maj 2014

ett av besluten

Ett av besluten jag våndats i är fattat. I går meddelade jag mina arbetskamrater att jag tackat ja till ett jobb som behandlare i en av öppenvårdsenheterna i stan. Det är inte en fast tjänst tyvärr, men det är ett vik på ett år och inom behandlingssfären vilket jag länge velat jobba inom.


Även om det känns svårt att lämna det jobb jag har nu eftersom jag faktiskt trivs bra där, så känns det här beslutet rätt i magen. Nu hoppas jag bara att jag ska trivas med jobbet och kollegorna. Jag är kvar på mitt vik som jag har i nuläget till sista augusti och ska ha lite sommarledigt så det är egentligen inte jättemycket jobbtid kvar. Hoppas verkligen att jag inte ska ångra mig nu!

Det är märkligt vad mycket mer attraktiv man blir när man redan har ett jobb, detta är inte det enda erbjudandet som dykt upp efter att jag börjat jobba. Innan jag hade jobb så kom jag ju knappt på intervju liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar