torsdag 15 maj 2014

jieses...fotoutbildning

Gjorde det alldeles nyss. Anmälde mig till en fotoutbildning på Art collage i stan. Än så länge vet man inte om vi blir tillräckligt många för att den ska starta i höst, men du vet, bara att våga anmäla sig! Man har gott om tid att backa ur, men det här skulle verkligen passa mig.

Den går på kvällstid, med lärarhandleda workshops och man får många grunder. Är oerhört sugen på att starta upp något eget, men jag är för feg för att bara göra det utan att ha mer utbildning. Vet folk som bara skaffar en kamera och startar igång, men jag har inte världens starkaste självförtroende och då är det svårt att prissätta sina uppdrag och alster. Älskar att fota och försöka se något mer än bara bilden, men jag är ännu inte så metodisk att jag på ett par bilder kan gestalta just det där som efterfrågas. Det är rätt mycket tur känns det som.
så länge katten inte rör min Canon så...;)
Sedan tycks det som att bildbehandling också är en stor del i det hela och där har jag mycket att lära. Men tänk vad kul att på sikt kunna ta uppdrag och fota!!! Den här utbildningen avslutas med ett gestaltande uppdrag och en utställning, tänk att se sina alster utställda! Tänk dessutom vad mycket inspiration man skulle få av de andra som går av samma anledning, men som i sin kameralins ser något annat än det jag ser. Finns så många sätt att förmedla något och att nå andra genom sitt bildspråk.

Så nu hoppas jag att vi blir många nog och att jag inte fegar ur! Är inne i en liten period av att försöka ta beslut kring mycket som jag skjutit upp. Månne en begynnande 40 års kris kanske...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar