onsdag 7 maj 2014

onsdagens ups and downs



syrenen blommar
Dagen började tidigt efter en natt med en massa mardrömmar, klart sämsta nätterna. Kom upp till ett Göteborg med regnet hängande i luften så jag tog spårvagnen istället för att gå till jobbet vilket är min nya idé. Tänkte göra som när jag jobbade i Majorna innan Widar och jag gick en timme till jobbet och en timme hem. Men inte i regn tack.

Dessvärre förutspår GP att det ska regna de tio kommande dagarna i götet så jag antar att jag kommer få dra på mig regnstället...Avskyr verkligen när det regnar i götet, är ju helt värdelöst och dessutom tänker man på flera av dem jag träffar i jobbet som saknar det mesta i regnklädesväg och allt annat.

Kom till jobbet och fick en blandad morgon som innehöll glädje över att en av gästerna fått besked om lägenhet och en annans totala ilska över myndigheter och allt däremellan. Det är mycket som kan ske på några timmar.

gp, fett deppigt
Sedan tog jag vagnen till mitt andra ställe och hann jobba där ett tag innan det var dags för en eftermiddag hos vgregionen och dess väntrum. Blev ett meningslöst psykologsamtal och sedan en del prover på Sahlgrenska innan jag kunde åka hem och hämta liten.

Är så trött på alla dessa stunder i väntrum för besök som ändå inte verkar ge något. Finns så mycket hopplöshet i allt väntande. Dessutom är inte lösningen sjukskrivning eller fler mediciner och det vore ju kul om man kunde få lite creed för det liksom.  Ibland tänker jag att jag bara ska skita i alltihopa, men det är väl ingen egentlig lösning antar jag.

ett v vårdens väntrum
Desto goare känsla att hämta liten som blir glad och kramar en hårt medan han väser med sin nya spökröst "jag elskar dig mami". Sånt blir man varm i själen av! Vi gick hem i regnet och liten hoppade i varenda vattenpöl med sina gympadojjor så han var lite blöt om fötterna när vi kom hem, men vem kan hindra en litens hoppglädje?

Väl hemma blev det mys och bus samtidigt som jag fick en galen yrsel som fortfarande är kvar. Ibland får jag helt galen yrsel och den stannar i flera timmar och jag vet egentligen inte om det är biverkan på någon medicin eller om det är blodtrycket som spökar. Läkaren är inte heller säker på vad som är vad och jag vet ju ännu mindre. Men blodtrycket har ju trots allt blivit lite bättre även om det inte är bra så någon nytta gör ju medicinerna. Men jag kan inte gå omkring och få yrsel hur som helst heller.

mina fina killar fixar
När Matte kom hem blev det hämtmat eftersom köket är inplastat på grund av vattenläckan i köket som ska undersökas och utredas och hanteras av försäkringsbolaget.

Medan Matte hämtade käk hann jag hjälpa Widar med duschen och pyjamas så efter maten kunde han och Matte förbereda det sista på snickarbänken som de ska sätta ihop imorgon! Widar är verkligen som lyckligast när han får snickra med Matte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar