fredag 16 maj 2014

Lycka är en farmor

Ikväll kom Lena och Lasse ner till oss. Widar har pratat om detta hela veckan och var alldeles till sig när de kom. Han blir verkligen så genomlycklig och pratar om allt, ska visa allt och sedan måste farmor läsa en massa böcker och lägga Widar!
Då märks det att vi bor långt bort och det gör lite ont i hjärtat. Det är klart att det hade varit gott för Widar att kunna träffa farmor så ofta han ville och det skulle bli ofta om jag känner honom rätt. Det kommer bli krokodiltårar när de åker igen. Han blir så ledsen. Men just nu är han väldigt lycklig över att Lena och Lasse är här och det är början på helgen. Imorgon ska Lena springa Göteborgsvarvet och på söndag ska hon och Widar springa Mini Göteborgsvarvet och Widar har tränat hela våren inför detta. Fina ungen min!
Tycker att det är så himla fint att han skapar egna relationer till dem, egna ideer, aktiviteter och minnen. Han behöver inte Matte och mig i det, utan är i sin egen värld tillsammans med Lena och Lasse. Också ett tecken på hur stor han börjar bli. Mer och mer så kommer det fram vem han är, vad han gillar och vad han inte gillar. Det är spännande att få följa honom och jag kommer ofta på mig att undra vad det ska bli av honom och vad han ska möta. Ibland blir jag mest nyfiken och stolt och andra gånger tänker jag på all skit jag gått igenom och då får jag en stor klump i magen av rädsla. Så mycket jag inte kan skydda honom från hur gärna jag än vill. Men just ikväll sover han fint efter att farmor läst fler böcker för honom och imorgon kommer han vakna och springa in till farmor och säga vaaakna farmor och tillsammans kommer de ta sig an dagen och skapa nya minnen. Sånt gör gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar