fredag 30 maj 2014

Färgglatt

Blev lite skillnad efter en eftermiddag hos Christers hair i Kompassen. Tycks alltid återkomma till dem även om de är seriöst svindyra. Nu hade jag förvisso rabatt, men attan vad dyrt det är.

Men varje gång jag testar någon annan frisör så blir jag inte helt nöjd och oftast är de andra ställena inte särskilt mycket billigare eftersom mitt hår fortfarande är långt och tjockt och det kostar på.

Var ju en hel del att göra, klippa, grundfärga, slinga, tona och finklippa. Det tog tre och en halv timme och hårhögen på golvet var inte liten kan jag säga. Kapade av en decimeter och klippte lugg vilket jag inte haft på ett tag.

Har en idiotisk virvel mitt i luggen så en lugg blir inte perfekt i min värld, men ibland är det ändå vad man vill ha. Håret blev mörkt med en massa röda slingor och en tunn röd toning i överhåret.

Kändes galet mycket fräschare efteråt även om det sved i plånboken. Vet ju att mitt tjocka hår drar galet mycket färg vilket leder till att det blir dyrt, men det var så himla skönt att se allt grått och vitt försvinna.  Nu behöver jag bara jobba lite mer så känns det ok =).




1 kommentar: